ÄNTLIGEN TCG NORDICA

Bussen mot TCG Nordica l Undebara Cornelia och Svea

Det spelades spel utanför centret


Barnen här går i skolan mellan 07:30- 18:00, när Cornelia och jag passerade skolan var kön av föräldrar till skolans grindar värre än värsta ryanairkön mot lämplig destination


Äntligen framme vid TCG Nordica, här ska jag få tillgång till ateljé, galleri, hänga och diskutera på engelska. Det var en fantastisk lokal lite nedgången med med en outstanding atmosfär, takhöjd till tusen och mycket ljus.


Vi äter mycket spicy chinese food tillsammans för få yan och dricker alltid halvljumet te till l Michaela och Alice 


Bland annat eldig fisk i bubblande hallonfärgad marinad

I eftermiddag ska vi ska få nya kinesiska simkort till telefonen som bara funkar här och till kvällen nalkas english corner, vi ska snacka engelska med kineser som kommer förbi centret över en kopp te. 

Jag är lyckligt lottad som får lära känna denna kultur; jag har efter en dag fått uppleva mer än jag någonsin kunnat anna; jag skulle kunna åka hem idag och ändå känna mig helt nöjd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0