BANANER

Efter några få timmars sömn (igen) är jag på fötter. Resten av gänget sover djupt, jag förstår inte hur jag kan hålla mig så pigg och glad dagtid med så lite sömn, har aldrig varit med om liknande, kanske är jag fortfarande lite jetlagad.

Gårdagskvällens english corner var en häftigare upplevelse än väntat! Över en kopp te diskuterades allt i från den svenska julen, mycket politik och styrelseskick (mannen jag talade med var väldigt intresserad av att höra om wallenberg och undrade hur familjen påverkade
mitt dagliga liv), bröllpp, till mat traditioner och utbildningsvärde, det var svårt men oerhört lärorikt och ganska trevligt ändå.

Hungern som kom krypane därefter var enorm, det var sent och kallt och jag åt nudlar med Svea och Cornelia på rummet.


Vi har flera lite svårt med maten, även om det ofta smakar gott ser det ofta ut som det motsatta. Jag gör mitt bästa för att förhålla mig. Skulle kunna döda för lite havregryn och det är jag helt ärlig med. 


Lyckan är bananerna och jordgubbarna som går att få tag på överallt! Det gör att jag överlever. Igår intogs sex stycken bananer och fler lär det bli innan hemfärd och därefter. 

Bilderna i det här inlägget är alla tagna av min kära vän och förtillfället djupt sovande rumskamrat, Cornelia.

Kommentarer
Postat av: petronella

hej min älskade vän!

såhär tycker jag verkar svinbra, eller vad säger du? vi kan ju alltid spika någon skypetid (om inte skype är censurerat i kina, vilket facebook är vad jag har förstått). men annars, skriv i bloggen så svarar jag i din blogg!



ni verkar ha det asfint! saknar dig like crazy <3

2011-12-20 @ 14:00:04
URL: http://ninetythreesecrets.com
Postat av: Evelina Edström

Hej syrran!

Vi sitter här vid köksbordet och funderar mycket på vad du sa om familjen Wallenberg och hur de påverkar ditt dagliga liv! Kan du inte ge en liten återberättelse!

Kram

2011-12-20 @ 15:23:40
Postat av: Linda

men gud vilken äcklig bild, den där i mitten asså! :'/



är det bra med dig annars eller? :)

2011-12-20 @ 15:27:03
URL: http://lindauknow.blogg.se/
Postat av: Felix Göthesson

Soft ni verkar ha det! Sitter hemma och är jävligt avundsjuk på er, hälsa kina från mig:)

kram

2011-12-20 @ 15:36:02
Postat av: melker

China is gay. Kom hem Olle :(

2011-12-20 @ 16:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0