HOT SPRING

En minibuss plockade på förmiddagskvisten upp mitt gäng och jag för en tripp till Hot Spring som är ett spa:ing place med varma källor, belamrat en bra bit ut i, för vår del, okända områden av Yunnan. Vi for över skumpig motorväg, genomgick flertal tullbesök, blev omkörda av enormt smutsiga och överlastade långtradare, omgärdade av massiva bergskedjor i fjärran och funderade på livet; det var en fin bussresa.

Hot Spring låg belamrat i skogen, i oerhörd grönska och var väldigt vackert! Efter en typisk kinesisk lunch tillsammans på en finare restaurang var vi ombyta i badkläder, en lätt urtvättad ljusblå morgonrock och knallrosa tofflor, redo för bad. Platsen hade flertal poolliknande källor, belamrade i lätt bergsslutning, oerhört varma i olika dofter och färger. En var röd med jordgubbsdoft, en knallgrön med doft av mint och en annan svart som kaffe, jag undvek den med hudätande fiskar och den som var fylld av enbart sand.

Det var rätt "påfrästande" att vara i det varma vattnet, jag är ovann vid så varma bad och kände mig lätt vimsig. Det blev några simtag i den kalla poolen innan dagens bästa kanske tillochmed resans bästa stund, den varma dushen! Duschen i vår lägenhet är en relativt negativ upplevelse vi genomlider ett fåtal gånger i veckan, så det kändes underbart att äntligen få duscha och skrubba sig riktigt fin.

Länge sedan jag kände mig så här ren och deggig i kroppen!






Ikväll har jag oroat mig för att det fanns cancerframkallande ämnen i mjölken jag häller i gröten och kaffet varje morgon, varit förbi marknad och inhandlat frukt och majskolvar, tittat på film nedbäddad med mika i min säng, skrivit intensivt i loggboken, skypat med peder och funderat över vad jag gör på andra sidan jorden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hälsningar från ett blåsigt Fårö, vi tankar frisk luft och ljus. Ingen varm dusch här heller, man får nog jaga vattnet så att det inte blåser bort. Kram m

2011-12-29 @ 16:51:22
Postat av: Anonym

Hälsningar från ett blåsigt Fårö, vi tankar frisk luft och ljus. Ingen varm dusch här heller, man får nog jaga vattnet så att det inte blåser bort. Kram m

2011-12-29 @ 16:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0