IKVÄLL HAR VI SPÅRAT

Efter en sen gårdagskväll övergick morgonen i sömn. Vid lunchtid rörde jag mig mot foreigner street, Kunmings mer hippa kvarter. En lunch intogs på Salvador's, stadens västerländska café och konstnärsmaterial inhandlades. 


Konstnärsmaterial här är extremt mycket billigare än vad jag är van vid, det kliar i fingrarna av att vara här.


Gränder och vrår runt foreigner street genomsöktes. Jag älskar den här staden, den bjuder på överraskningar hela tiden.




Kollektivtrafiken här är lite som sl fast ändå inte. Ibland får man vänta på bussen i evigheter, ibland kommer den direkt, ibland kommer man inte ens på bussen för att det är så mycket folk. Men det kostar 1 kr. Vi åker mycket taxi som också är billigt och för det mesta smidigast. Ikväll gick det inte smidigast. Efter att i en timme försökt få tag i en taxi, med hungriga magar och ett allt mer bistert humör var vi nära på att ge upp. Istället bestämde vi oss för att söka oss till andra kvarter, bortom den mest trafikerade leden. Vi hamnade på en gammal spårrells som gav oss en oväntad upplevelse. Vi ordagrant 'spårade'.


Det var långt, tyst och mörkt. 


Längs med rälsen döck det upp människors som mättade magar tillsammans.

Ibland är det bra att inte taxin kommer eller av någon anledning inte vill plocka upp dig, det ger så mycket att få komma till platser du inte visste existerade. 

Ikväll är huvudet lite tungt, intryckströttheten stor och längtan kommer krypande. Men som Svea sa i taxin som vi tillslut lyckades få tag i, irätt kvarter så att säga, det är inte gott med hälften kaffe och hälften te, utan de ska separeras var för sig, precis som livets delar ibland måste göras för att jag ska få ut allra mest utav det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0