KALLE ANKA FOTBOLL

Dan' före doppare dan' har bland annat spenderats med Kalle Anka på en public school of China med skolelever och lite senare, första dumplingen.

På förmiddagen strosade jag omkring i kvarteren runt TCG nordica med Cornelia och Svea, tanken var ett bankvisit och ett frisörbesök, tyvärr fullbordades bara det första och en heldel härliga upptäkter i omysiga gränder. 


Vi hamnade olyckligt nog i kvarter belamrade med kött och jag promenerade fram med två ulltra vegetarianer.




Julkorv till Peder.

På eftermiddagen möte vi upp hela gänget på TCG för en en färd mot en puplic school of China. 



Vi sjöng julsånger med barnen, berättade lite om den svenska julen och så kom tomten förbi med en liten julklapp till varje barn i klassen. 


Vi tittade på Kalle Anka tillsammans.

Vi fick titta in i klassrummet.

Därefter var vi med och spelade fotboll på idrottslektionen, det var superkul! Barnen här är fortfarande så oförstörda men ändå så välorienterade. Ett besök som detta hör inte till det vanliga. Det fick mig att fånga idéer till mitt projekt med focus på liv och det stängda samhället. Jag hade på eftermiddagen projektsamtal med min lärare Madeleine och kunde äntligen delge en hållbar projektplan och är nu redo att hänga mer i ateljéen.

Kvällen har spenderats med de första dumplings för min del och häng med oerhört fina människor i den övre lägenheten. Det har hängts upp glitter i vardagsrumslampan och det slås in en liten julklapp till var och en i gänget. Imorgon är det julafton och den blir absolut inte som vanligt men jag tror den kommer bli rikitgt bra ändå.

Jag kommer sakna att vakna av att min bror väcker mig på tok för tidigt på julaftonsmorgonen med extrem iver. Men du finns med mig hela tiden ändå.

Jag tänkte på dig senast idag när jag hittade fåret shaun mjölk när jag skulle inhandla middag påvägen hem.

Sveis är delaktig i fototagandet idag.



Kommentarer
Postat av: isa

Det låter så spännande och härligt! Stor julkram från Isa

2011-12-24 @ 11:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0