KUNMING

[email protected] är blockerad och därför hörs jag av här.
Efter en lång resa skrattar jag mig lycklig över att äntligen vara framme, på plats.
Tröttheten är obeskrivlig, efter en timmes sömn serverades det nämligen frukost på
flyget för att ändra tidsskillnaden för oss direkt, då 01.30 svensk tid. Vi bestämde oss sedan för att hålla oss vakna
att hålla oss vakna tills kväll här för att få in dygnsrytmen direkt.
Resan flöt på för oss utan större stop, väskor kom fram och vi blev hämtade på
flygplatsen i Kunming med varsin blomma i handen och enormt med stirrande ögon.
Tempot som mötte oss, den 15 gradiga värmen, blommorna, våren, lastbilarna, ja, hela miljön
var något jag aldrig fått möta förut. Lyckan är obeskrivlig att få vara här.
[email protected] är blockerad och därför hörs jag av här.

Efter en lång resa skrattar jag mig lycklig över att äntligen vara framme, på plats.
Tröttheten är obeskrivlig, efter en timmes sömn serverades det nämligen frukost på
flyget för att ändra tidsskillnaden för oss direkt, då 01.30 svensk tid. Vi bestämde oss sedan för att hålla oss vakna vakna tills kväll här för att få in dygnsrytmen direkt.

Resan flöt på för oss utan större stop, väskor kom fram och vi blev hämtade på
flygplatsen i Kunming av två enelsktalane kineser med varsin blomma i handen, och enormt med stirrande ögon.
Tempot som mötte oss, den 15 gradiga värmen, blommorna, våren och smutsen
skiljer sig från vad jag fått möta tiigare.

Lyckan är åter, obeskrivlig att få vara här.
Kvällen som sedan mötte oss var kylig och extremt kall, vi åt middag på en härlig kinesisk resturang med hur mycket mat som helst, en kort sväng på stadens vackra gator för att insupa atmosfären och inse att det blir en utmaning att hitta den frukost jag letar efter.
Michaela, Cornelia och Felix l tåget på Beijings flygplats

EN spännande flygplansrätt

Vi blev uppmöta av två engelsktalande kineser som arbetar på TCG nordica på Kunmings flygplats

Signe letar frukost, det blir inte fågelägg på burk.

Kommentarer
Postat av: Evelina Edström

Hej syrran!

Lite avis blir jag allt (läs JÄTTE). Låter som att du hamnat mitt i ett stort äventyr! Skönt att det gått bra att komma fram ni måste varit hur trötta som helst. Här hemma har det blivit vinter. I går och i natt har det kommit ca 3 cm snö så det är väldigt fint:) I går bakade vi pepparkakor och pepparkakshus det blev ett växthus denna gång jag skickar en bild när det är färdigt! Just nu sitter jag och skriver på mina artiklar till tidingen. Det är kul men lite krångligt är ju van att bara skriva labb-rapporter:) Ha en riktigt bra dag och akta dig för fågelägg på burk! Massa pussar Evelina

2011-12-19 @ 10:12:51
Postat av: Mamma

Hej Signe!

Måndag morgon eller fm är det nog snarast. Jag sitter och förbereder dagens NO lektioner om ljus. Utanför fönstret snöar det blöt plasksnö, men det är i alla fall vitt och vackert! Adam och Tilde var snöglada när jag körde dem till skolan i morse, de hoppades på åk i backen. Hoppas ni har en bra första dag. Kram m

2011-12-19 @ 11:00:40
Postat av: PAPPA

HEJ!

Håller på att packa ihop på kontoret inför den KORTA julhelgen samtidigt som jag sitter o kollar på din blogg. Häftigt!

Så långt bort men ändå så nära!

Sköt om dig!!

Kramar Dagge

2011-12-22 @ 15:52:28
URL: http://signeikunming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0