TYG


Igår tog jag en taxi till The fabric Market, tyvärr var vår beskrivning dit skrivet med fel kinesiska tecken,
så resan hamnade på en betydligt dyrare nota en vanligt, då destinationen
även låg ovanligt långt bort ifrån våra kvarter.


Cornelia och jag köpte glittertyg till partykläder att syupp och det inhandlades även rött tyg för egen del,
till min studentklänning. På eftermiddagen vandrade vi till skräddaren i kvarteret intilll och lämnade in
skisser och tyg, det blir spännande att gå dit om en vecka och prova!


Tyvärr var det rätt svårt att hitta tyg och rätt tråkiga områden att vandra i så vi flydde fältet ganska tidigt, tanken
var att aldrig återvända men nu börjar jag få upp idéer för balklänning som jag tidigare hade tänkt
vaska..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0