TEDAG

Workshop i kalligrafi, Teceremoni och Riktig baguette. 

En dag av enormt tedrickande hemma hos en kalligrafiexpert, som hade ett episkt vackert hem.
Jag är van vid att hälla i mig litermängden te, där satt jag istället framför en matskedsstor tekopp i en ceremoni av löjligt små tekannor och nätta rörelser. Kalligrafi var komiskt svårt, men då det fortfarande anses ha mycket hög status i den kultur jag befinner mig i, känns det värdefullt att få ha provat på dess konst. 

Tröttpålivetikinatjej tog sedan bussen till French café nere i stadskärnan och unnade sig en banansmoothie och riktig baguette med riktig salami, satan vad less jag är på kinamat.

 


Kommentarer
Postat av: petronella

kom hem snart, jag saknar dig <3

2012-01-03 @ 19:08:42
URL: http://ninetythreesecrets.com
Postat av: Mamma

Kanske det blir gott med pappas falukorviugn när du kommer hem, eller vad längtar du mest efter?

2012-01-03 @ 20:22:33
Postat av: petronella

hej käraste!

kommer snart börja skicka kärleksbrev till dig här bara för att jag saknar dig så mycket. saknar att kunna ringa dig och bara prata och att kunna träffa dig och få ge dig en bamsekram när du behöver och alltid veta att jag kan få en tillbaka. åh! jag som inte ens vet när du kommer hem! du måste svara på detta för det vill jag veta! så jag kan ha en liten nedräkning.



i mitt liv händer inte så mycket. pluggar lite, spelar sims i mängder och dansar röven av mig på ace på onsdagarna. gjorde en ny tatuering idag och på tisdag bär det av till london med karro.



i miss you plenty, och hoppas att livet är helt jävla självständigt och amzing och brutalt jäkla fantastiskt och underbart och alla andra braiga adjektiv!



puss, älskade vän <3

2012-01-05 @ 19:27:49
URL: http://ninetythreesecrets.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0