HÄNGNING


Tiden börjar rinna ut, ångest blandat med sorg, jag har blivit frisk nu och njuter i fulla drag av en älskad tid i livet.

Glädjedans i ateljéen efter slutspurt.

Under gårdagen hade vi en avskedslunch med gänget från TCG och på eftermiddagen "hängde" vi i fulla drag, timmar av mätande och ljussättning, klättrandes på skeva stegar. Det känns underbart att äntligen vara klar med måleriet, och att äntligen betrakta verket från håll. 





Portvaktens son var med på lunchen och jag blev lite kär i hans mössa och hela han.





Det har inte varit lika stor shoppinganda som flera av oss hade förväntat under resan, mycket är betydligt dyrare än vad jag trott, under dagen inhandlades dock rosa plattåskor som jag är mäkta lycklig över.



Levande grodor som är färgade i blått och rosa, bara att håva upp,


larv på burk,


och en dam vid Bird and Flowermarket, som besöktes på kvällskvisten.



En månad i Kina har snart gått vilket känns knasigt och jag undrar lite vart tiden tog vägen. 

Vi korsar farliga trafikleder som vi inte gjort något annat, reagerar knappt när gubben på

bussen framför dig står med flertal öppna platspåsar i ljusblått innehållandes deverse

djurdelar som ska förtäras, prutar ned priset under hälften du först blev erbjuden att betala,

handlar jordgubbar och apelsiner på gatan utanför husknuten eller beställer in

flertal rätter på ändå sånärt västerländskt café till en bråkdel av vad du skulle behöva göra

i det land du växt upp.

 

Mest kommer jag sakna sena, ljuma promenader när det är så mycket dans och prat på gatorna, mitt dräggiga liv i mitt minimala rum med min rumskamrat Cornelia och vara helt bortom vad klockan visar, för det har inte spelat så stor roll här.







Kommentarer
Postat av: Mamma

Välkommen hem - det ska bli kul att få dela dina minnen och upplevelser "på riktigt" Kram m

2012-01-12 @ 16:45:39
Postat av: Cissi

åh. förstår att det måste kännas knas att komma hem och återigen byta miljö helt. men jag saknar dig. Sen vore det ju mäkta trevligt att få se dessa rosa platåskor... kan du inte lägga upp en bild? plz? puss!

2012-01-12 @ 17:25:26
Postat av: August & Edith

Signe!!

Tack för fint kort från Kina.

Det skall bli så roligt att träffas igen. Du kan berätta om Kina och vi om Tomten.

August & Edith

2012-01-12 @ 20:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0